Agata Supierz:
Agata pracuje z nami jako Inżynier Budowy od 2023 r., swoją przygodę rozpoczęła na budowie w Dobrzykowicach, by potem przenieść się do Rzeszowa, gdzie realizowała halę typu Cross-dock. Po zakończeniu tego projektu Agata otrzymała propozycję nie do odrzucenia, wsparcia Działu Gwarancji…
Po 2 miesiącach pracy w dziale zadaliśmy jej kilka pytań jak jest jej na Nieszawskiej.

1. Jak opisałabyś główną rolę Działu Gwarancji w firmie?
Główną rolą Działu Gwarancji w firmie jest wsparcie inwestora w rozwiązywaniu problemów, które mogą pojawić się po zakończeniu realizacji inwestycji. To nie tylko obsługa kwestii objętych gwarancją, ale także pomoc w przypadku usterek pozagwarancyjnych, poprzez zaproponowanie rozwiązań i koordynację ustaleń z potencjalnym wykonawcą prac. Sprawnie funkcjonujący dział gwarancji ma ogromne znaczenie dla wizerunku firmy, zwłaszcza w kontekście ubiegania się o nowe kontrakty. Jest on dowodem wysokiej jakości wykonywanych prac oraz świadectwem rzetelności i odpowiedzialności wobec klientów. Profesjonalna obsługa gwarancyjna buduje zaufanie, daje poczucie bezpieczeństwa inwestorom i jest istotnym elementem przewagi konkurencyjnej firmy na rynku. Choć początkowo byłam zaskoczona i sceptycznie nastawiona do roli, jaką firma mi zaproponowała, z perspektywy czasu, uważam, że był to dobry krok w kierunku rozwoju mojej kariery w budownictwie.
2. Jakie są Twoje najważniejsze zadania na co dzień? Jakie wyzwania najczęściej napotykasz w tej pracy?
Do moich zadań należą:
- utrzymywanie pozytywnych relacji z inwestorami,
- obsługa techniczna obiektów,
- skuteczna koordynacja prac związanych z obsługą gwarancyjną,
- codzienna mobilizacja podwykonawców do terminowego i rzetelnego rozwiazywania zgłoszeń gwarancyjnych,
- wysoka jakość obsługi inwestora oraz najemców,
- kompleksowa obsługa techniczna obiektu, w tym współpraca z najemcami oraz podwykonawcami.
Codzienna komunikacja z klientem nie jest łatwa, ponieważ zgłoszenia dotyczą najczęściej problemów i usterek, a inwestorzy kontaktują się, aby rozwiązać konkretne kwestie. Jednak opanowanie, profesjonalizm i efektywne zarządzanie w takich sytuacjach jest kluczowe dla budowania zaufania i długotrwałych relacji biznesowych.

3. Jakie umiejętności są kluczowe w tej roli?
Z mojego punktu widzenia są to:
- znajomość procesów budowlanych,
- analizy dokumentacji technicznej,
- zidentyfikowanie problemu i odniesienie się do zakresu gwarancji,
- sprawne poruszanie się w sferze dokumentacji budowy oraz materiałów projektowych,
- zdolność szybkiego i precyzyjnego odnalezienia w sytuacjach trudnych,
- umiejętności komunikacyjne,
- negocjacje z podwykonawcami,
- asertywność oraz zdolność motywowania i angażowania innych do realizacji niezbędnych działań naprawczych.
4. Czy dotychczasowe doświadczenie z budowy pomaga Ci w aktualnej roli?
Dzięki praktycznej znajomości realizowanych projektów i tworzeniu dokumentacji, wiem dokładnie, które firmy odpowiadają za poszczególne zakresy prac. W sytuacjach, gdy konieczne jest wykonawstwo zastępcze, moja znajomość firm wykonawczych oraz ich specjalizacji pozwala mi sprawnie kontaktować się z odpowiednimi podmiotami i skutecznie koordynować prace naprawcze. Usprawnia to bardzo realizację zadań oraz buduje obraz profesjonalnego i kompleksowego zarządzania procesem ze strony nas jako generalnego wykonawcy.
5. Jakie widzisz możliwości rozwoju zawodowego po zdobyciu doświadczenia w Dziale Gwarancji?
Zdecydowanie jest to krok w kierunku:
- zwiększenia świadomości i umiejętności zarządzania procesami budowlanymi,
- zdobycia umiejętności egzekwowania zapisów umów i założonych harmonogramów,
- poznania dokumentacji kontraktowej,
- poznania technologii budowlanych oraz umiejętności analizy potencjalnych rozwiązań technicznych.
Jest to doskonała podstawa to osiągnięcia stanowiska Kierownika Budowy, a docelowo Kierownika Kontraktu.
6. Co najbardziej cenisz w tej pracy?
Przede wszystkim różnorodność zadań i ciągłe wyzwania.