Z budowy do Działu Gwarancji

Agata Supierz:

Agata pracuje z nami jako Inżynier Budowy od 2023 r., swoją przygodę rozpoczęła na budowie w Dobrzykowicach, by potem przenieść się do Rzeszowa, gdzie realizowała halę typu Cross-dock. Po zakończeniu tego projektu Agata otrzymała propozycję nie do odrzucenia, wsparcia Działu Gwarancji…

Po 2 miesiącach pracy w dziale zadaliśmy jej kilka pytań jak jest jej na Nieszawskiej.

1. Jak opisałabyś główną rolę Działu Gwarancji w firmie? 

Główną rolą Działu Gwarancji w firmie jest wsparcie inwestora w rozwiązywaniu problemów, które mogą pojawić się po zakończeniu realizacji inwestycji. To nie tylko obsługa kwestii objętych gwarancją, ale także pomoc w przypadku usterek pozagwarancyjnych, poprzez zaproponowanie rozwiązań i koordynację ustaleń z potencjalnym wykonawcą prac. Sprawnie funkcjonujący dział gwarancji ma ogromne znaczenie dla wizerunku firmy, zwłaszcza w kontekście ubiegania się o nowe kontrakty. Jest on dowodem wysokiej jakości wykonywanych prac oraz świadectwem rzetelności i odpowiedzialności wobec klientów. Profesjonalna obsługa gwarancyjna buduje zaufanie, daje poczucie bezpieczeństwa inwestorom i jest istotnym elementem przewagi konkurencyjnej firmy na rynku. Choć początkowo byłam zaskoczona i sceptycznie nastawiona do roli, jaką firma mi zaproponowała, z perspektywy czasu, uważam, że był to dobry krok w kierunku rozwoju mojej kariery w budownictwie.

2. Jakie są Twoje najważniejsze zadania na co dzień? Jakie wyzwania najczęściej napotykasz w tej pracy? 
Do moich zadań należą:

  • utrzymywanie pozytywnych relacji z inwestorami,
  • obsługa techniczna obiektów,
  • skuteczna koordynacja prac związanych z obsługą gwarancyjną,
  • codzienna mobilizacja podwykonawców do terminowego i rzetelnego rozwiazywania zgłoszeń gwarancyjnych,
  • wysoka jakość obsługi inwestora oraz najemców,
  • kompleksowa obsługa techniczna obiektu, w tym współpraca z najemcami oraz podwykonawcami.

Codzienna komunikacja z klientem nie jest łatwa, ponieważ zgłoszenia dotyczą najczęściej problemów i usterek, a inwestorzy kontaktują się, aby rozwiązać konkretne kwestie. Jednak opanowanie, profesjonalizm i efektywne zarządzanie w takich sytuacjach jest kluczowe dla budowania zaufania i długotrwałych relacji biznesowych. 

3. Jakie umiejętności są kluczowe w tej roli?
Z mojego punktu widzenia są to:

  • znajomość procesów budowlanych,
  • analizy dokumentacji technicznej,
  • zidentyfikowanie problemu i odniesienie się do zakresu gwarancji,
  • sprawne poruszanie się w sferze dokumentacji budowy oraz materiałów projektowych,
  • zdolność szybkiego i precyzyjnego odnalezienia w sytuacjach trudnych,
  • umiejętności komunikacyjne,
  • negocjacje z podwykonawcami,
  • asertywność oraz zdolność motywowania i angażowania innych do realizacji niezbędnych działań naprawczych.

4. Czy dotychczasowe doświadczenie z budowy pomaga Ci w aktualnej roli? 
Dzięki praktycznej znajomości realizowanych projektów i tworzeniu dokumentacji, wiem dokładnie, które firmy odpowiadają za poszczególne zakresy prac. W sytuacjach, gdy konieczne jest wykonawstwo zastępcze, moja znajomość firm wykonawczych oraz ich specjalizacji pozwala mi sprawnie kontaktować się z odpowiednimi podmiotami i skutecznie koordynować prace naprawcze. Usprawnia to bardzo realizację zadań oraz buduje obraz profesjonalnego i kompleksowego zarządzania procesem ze strony nas jako generalnego wykonawcy.

5.  Jakie widzisz możliwości rozwoju zawodowego po zdobyciu doświadczenia w Dziale Gwarancji? 

Zdecydowanie jest to krok w kierunku:

  • zwiększenia świadomości i umiejętności zarządzania procesami budowlanymi,
  • zdobycia umiejętności egzekwowania zapisów umów i założonych harmonogramów,
  • poznania dokumentacji kontraktowej,
  • poznania technologii budowlanych oraz umiejętności analizy potencjalnych rozwiązań technicznych.

Jest to doskonała podstawa to osiągnięcia stanowiska Kierownika Budowy, a docelowo Kierownika Kontraktu.

6.   Co najbardziej cenisz w tej pracy?  

Przede wszystkim różnorodność zadań i ciągłe wyzwania.